BLAŽENOST NEIZREKLJIVEGA TAO

Najvišja raven obstoja ni nič drugega kot blaženost in ta je cilj duhovnega iskalca, učenca. Ta išče svoj dom, svoj resnični izvor, svoj pravi obraz. V iskanju se ne ustavi, vse dokler ne doseže najvišjega in vse dotedaj se vrača nemir. Temu se ne more izogniti. Nobena uteha ni dovolj dobra. Nemir se vrača tako dolgo, dokler se  iskanje resnične narave ne konča. Kot piše nekje: "Kdor je naredil en korak na tej poti, mora priti do konca".
Potem, ko človek enkrat okusi radost spontanega in pristnega življenja, ki mu je priča takrat, ko je usklajen z naravo znotraj in zunaj njega, ko njegovo telo postane posoda, skozi katero se pretaka božanska snov, si redkokdaj želi še kaj drugega.
Kadar smo nenaravni, zato postanemo žalostni in kadar smo naravni, nas prevzame stanje blaženosti. Če želimo te trenutke podaljšati ali jih ohraniti, je pomembno, da se jih  najprej začnemo dobro zavedati. Svoje trenutke blaženosti pozorno opazujmo zato, da bi doumeli kako ponovno doseči to stanje.
Pri tem ne gre za znanje ampak za sposobnost, talent, majhen trik: naučiti se moramo umetnosti notranjega življenja in edini način je notranje motrenje trenutkov blaženosti, kot bi rekel stari taostični mojster, ali psihosomatska čuječnost, kot bi rekli mi.
Vsak človek tu in tam doživi stanje blaženosti. Ne glede na to, da živimo zelo nenaravno, se narava pojavi sama po sebi. Obstajajo trenutki, ko zaslišimo petje ptic in v trenutku nas prežame tišina... in v istem trenutku blaženost. Ali pa te preseneti dež in za trenutek zdrsneš ven iz svojega avtomatskega naučenega vedenja.... in vonj mokre zemlje! Vsaka nova stvar, vse kar te preseneti, te odvrne od robotskega delovanja in naenkrat se pojavi narava v vsej svoji lepoti.
Ti trenutki so redki, saj se pojavijo navkljub temu, da se jim upiramo. Zato je pomembno biti čuječen in opazovati kdaj se pojavijo, na kakšen način jih sprejemamo v sebi, kje nas najbolj presenetijo in ovire, ki nam preprečujejo, da bi jih doživljali pogosteje in globlje. Na enak način opazujmo tudi svoje nezadovoljstvo, nesrečo, kdaj se pojavi, od kod pride in z opazovanjem obeh bomo postopoma našli ravnovesje… kar naenkrat bomo osvojili notranjo veščino.

Tako bomo lahko pogosteje povabili trenutke blaženosti v življenje in pustili trenutke nesreče in nezadovoljstva za sabo. Potem, ko osvojimo to veščino NOTRANJEGA OPAZOVANJA, ni več ovir med nami in božanskim.